Eerste stap naar duurzaam herstel
De Gezonde Zorg is een medisch specialistisch behandelcentrum, actief binnen de Gespecialiseerde Geestelijke Gezondheidszorg. Wij zijn gecontracteerd door alle zorgverzekeraars, voor de diagnosegroepen somatisch symptoomstoornissen, angst- en stemmingsstoornissen.
Bij De Gezonde Zorg word je behandeld door een multidisciplinair team, dat nadrukkelijk aandacht heeft voor de gevolgen die de klachten hebben op je dagelijks functioneren. We behandelen dus niet je klachten, maar JOU als mens in zijn geheel.
Kwaliteitsstatuut
De Gezonde Zorg beschikt over een, door het Zorginstituut Nederland goedgekeurd, kwaliteitsstatuut. Alle voor jou belangrijke zaken rondom de kwaliteit van onze dienstverlening en de uitvoering ervan zijn daarin op een uniforme wijze (voor alle aanbieders van geestelijke gezondheidszorg gelijk) omschreven. Je kunt hier het kwaliteitsstatuut terugvinden.
Kwaliteitskeurmerk ISO 9001
De Gezonde Zorg is door een onafhankelijke auditor (KIWA) gecertificeerd met het kwaliteitskeurmerk NEN-EN-ISO 9001:2015. Het keurmerk bevestigt daarmee dat er continu aandacht is voor het stelselmatig verbeteren van onze inhoudelijke en procedurele werkwijzen, waarbij het primaire proces rondom en de veiligheid van de cliënt centraal staan.
Privacy
De rechten en plichten die je als cliënt hebt, hebben we opgenomen in een Privacyreglement. Dit reglement is opgesteld volgens de voorschriften uit de ‘Wet op de Geneeskundige BehandelOvereenkomst’ (WGBO) en de ‘Wet op de Bescherming Persoonsgegevens’ (WBP).
Cliënttevredenheidmeting
Zo zullen wij je vragen naar jouw mening over het traject. Dit kan verlopen via een cliëntenpanel waarvoor we je zullen uitnodigen. Maar ook via een cliënttevredenheidmeting die wij jaarlijks uitvoeren, volgens een vastgesteld protocol, waarmee de onafhankelijkheid geborgd is.
Wat kan beter?
De Gezonde Zorg en haar medewerkers proberen zo goed mogelijk voor je te zorgen. Toch kan het gebeuren dat je hierover niet tevreden bent of vragen die je hebt onvoldoende beantwoord blijven. Dan kun je je (vrijblijvend) wenden tot de Klachtenfunctionaris van het Klachtenloket Zorg en/of een e-mail sturen naar: info@klachtenloket-zorg.nl.
Wanneer je klacht niet naar je tevredenheid is afgehandeld of als het de klachtenfunctionaris niet lukt om de klacht op te lossen, dan kun je je wenden tot een onafhankelijke Geschillencommissie Zorg Algemeen. De Gezonde Zorg is aangesloten bij ‘de geschillencommissie’. Deze onafhankelijke en door het ministerie van VWS erkende commissie bemiddelt tussen jou en ons om tot een passende oplossing te komen. Welke stappen je in deze gevallen moet nemen lees je in dit document.
Waar mogen wij u ontvangen?
De Dienstverlening voor een behandeltraject van De Gezonde Zorg wordt uitgevoerd door de behandelteams van De Gezonde Zaak. Wij verwijzen u naar de website van De Gezonde Zaak voor de inhoud een aanmelding van de behandeltrajecten.
Wachttijden
Wij maken geen gebruik van wachtlijsten. In onderstaande tabel kun je zien hoe je snel terecht in één van onze behandelcentra:
Locatie: | Kennismakingsgesprek | Specialistisch onderzoek | Behandeling |
Neder-Betuwe | <1 week | <2 weken na verwijzing | <3 weken na onderzoek |
Rotterdam | <1 week | <2 weken na verwijzing | <3 weken na onderzoek |
Verwijzen
Wilt u een cliënt verwijzen naar een behandeltraject van De Gezonde Zorg?
Stuur uw verwijzing hier in >>
Contact
E: info@degezondezorg.nl
T: 088 – 00 88 600
Behandeltraject
Kijk hier voor meer informatie over de behandeltrajecten bij De Gezonde Zaak.